30 Ocak 2014 Perşembe

Production Possibility Frontier Nedir?








İlk çalışmamda Production Possibility Frontier grafiğini excelde göstermek,ardından price ve income üzerinden quantity değerlerine ulaşmaya çalıştım.A satırında bütçemize bağlı olarak Possibilty yer almakta.Bu çalışmada Possibility,Q1(Quantity 1),Q2(Quantity 2),P1(Price 1),P2(Price 2) ve son olarak income  başlıklarını kullandım.Production Possibility Frontier grafiğimizde fiyatlar çerçevesinde Q1 ve Q2 ikililerimizi elde ederiz.Örnek verirsek Q1 değerimiz çikolata olsun,Q2 değerimizde buna karşılık soda olsun.İlk olarak bir birimimizi(Q1) sabit tutup grafiğimizde olduğu gibi tüm paramızı sodaya harcadığımızı varsayarız.Böylece grafiğimizin y eksenini kestiği noktayı buluruz(5).Aynı şekilde hiç soda almazsak tüm paramızı çikolataya harcarız.Bu değerde (10) x eksenini kesen noktamızdır.

Arada kalan diğer ikililerimiz için çikolatamızin başlangıcını 0 alırız.Daha sonraki adımımız ise son satırımıza 10 çikolatamızı yazmak(bu alabileceğimiz en son çikolata sayımızdır). Son çikolata sayımızıda Income/Price yaparak bulabiliriz.Excel değişkenlere izin vermediğinden Q1 değerlerini ya da Q2 değerlerinden birini elle girmek zorunda kalabiliyoruz.Ben çalışmamda Q1 değerlerini 0 dan 10 a kadar elle girdim.Elimden geldiğincede Q2 değerleri için formül kullandım.
Grafiğimiz çizmek ise oldukça kolay.Tüm Q1 ve Q2 ikililerimizi seçip Ekle sekmemize tıklıyoruz.Sağda hemen Sütün,Çizgi,Pasta şeklinde grafik örneklerimizle karşılaştık.Ben Dağıtım seçeneğinden Düz çizgileri olan dağıtım grafiğini seçtim.Bu sayede grafiğim oluşmuş oldu.Sizde aynı şekilde PPF grafiğine ulaşabilirsiniz.
Sonuç olarak bu şekilde Income,Price değerlerime bağlı olarak her iki birimden elde edebileceğim ya da alabileceğim ikililerin grafiğine ulaşmış oldum.İlerki çalışmamda bu ikililerin en etkin,en faydalı şekilde kullanmak için hangi ikilileri seçmemiz gerektiğini hesaplayacağım.PPF  örneğini çalışmalar kısmından indirebilirsiniz.İyi çalışmalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder